Baby menangis bukan Nak susu semata-mata, mari fahami Bahasa Baby anda

Baby kecil seawal 1hari apakah yang mampu di lakukan untuk memberitahu sesuatu, seperti lapar, kembung, tak selesa, mengantuk atau sakit. Jadi mereka hanya mampu menangis untuk memberitahu luahan rasanya..

Kita lah sebagai ibu bapa nya yang harus peka dan faham apa yang si kecil mahu kan. Kerana kita kan dah besar, ada akal fikiran lebih matang. Jangan lah kerana anak asyik menangis kita jadi hot temper sampai sanggup memukul dan mendera bayi yang kecil dan lemah ini... padahal kita sendiri yang tidak mahu memahami mereka jadi bagaimana pula mereka yang kecil ni nak memahami kita.... Kan kan

Masa saya berpantang anak kedua, ada satu malam tu, dia langsung tak mahu tidur dan memang tak di nafikan, terasa sangat stress dan letih. Sudahlah dalam pantang lagi. Maka saya cuba mahu memahami apakah masalah nya sampai tak mahu tidur?? Huhuu

Akhirnya saya pun terjumpa video ni yang sangat membantu saya untuk memahami bahasa baby. Jadi saya pun mahu ibu ibu di luar sana juga tonton video ni untuk lebih memahami anak anda. Supaya ibu ibu tak stress lagi dan tak marah-marah lagi. Asyik marah je nanti cepat tua tau. Ibu ibu tak mau nampak tua kan kan kan...

Alhamdulillah lepas saya tahu dan faham bahasa ni, lebih mudah saya nak jaga si kecil dengan gembira. Dah rasa macam pakar baby pulak, bila dia nangis saya dah tahu, oo dia nak sendawa tu, cuba bagi sendawa..haa terus dia diam. .bila nangis lagi, oo dia tak selesa la .cuba tengok montot dia, haa kan betul , dia dah membuang. Tukar je pampers, trus diam dan tido ..heheh

Jom tengok video ni, oleh Priscilla Dunstan on Oprah yang di beri kelebihan memahami bahasa baby.


Dah lihat video di atas? Dah faham makna setiap tangisan baby? Haa kalau dah faham bagus lah. Hopefully ibu ibu boleh la menjaga bayi comel anda dengan senang hati😃

Tips bagi ibu yang menyusukan supaya anak kenyang lebih lama dan tidur lebih lena, cuba lah amalkan pemakanan sihat yang seimbang dan amalkan minum air secukupnya, iaitu 1liter air untuk setiap 25kg berat badan. Contohnya jika berat badan ubu 50kg, maka air yang di perlukan ialah 2liter.

Untuk kekal cergas dan bertenaga, jom kita amalkan ESP dan Alfalfa untuk banyakkan susu plus energy Booster. Vitalea (Multivitamin), Bcomplex dan Kalsium untuk menampung keperluan nutrisi harian kita yang telah banyak di keluarkan untuk bekalan susu si manja.

Jagalah diri ibu ibu baik-baik, kerana bila kita tak sihat, kesian pada anak-anak. Dan kesian juga pada tubuh badan kita, kerana saya yakin, ibu ibu biasanya walaupun sakit dan tak sihat tetap juga akan teruskan kerja kerja di rumah ..

Ok, akhir kata semoga perkongsian ini bermanfaat dan jom kita sentiasa berusaha menjadi ibu yang terbaik buat anak-anak.

Jika mahu lebih info mengenai Set Shaklee untuk tambah susu dan Set Energy Booster, terus wassap/ hubungi Siti 019-552 2329


No comments:

Post a Comment