Dah makan Suplement, perlu ke jaga makan?


Ada orang beranggapan bila dah makan Vitamin atau suplement, maka ia sudah amalkan gaya pemakanan sihat. Tetapi sebenarnya gaya pemakanan yqng sihat adalah, dengan mejaga menu diet harian. Amalkan rendah kakori, tinggi khasiat. Mengandungi pekbagai Nutrisi termasuk lah protien, karbohidrat, dan vitamin lain. Tak lupa juga jumlah pengambilan air yang secukupnya.

Ada kajian yang telah membuktikan bahawa, makanan sekarang tidak cukup khasiat nya. Contoh nya, jika dulu kita perlu makan semangkuk bayam utk dapat zat besi yang cukup, tapi sekarang kita memerlukan lebih mangkuk lagi bagi mencukup kan keperluan zat besi harian.

Begitu juga dengan penyakit kronik.

Saya rasa penyakit kronik ni kalau nak terkawal bukan makan Vivix je. Kena educate gaya makan & lifestyle

Contoh nak cerita mak saya.
Mak saya sebelum ni darah tinggi. Wajib makan ubat forever. Memang orang dah berusia byk ubatnya.

Saya bagi Vivix tapi tak lah suruh stop ubat.

Tapi selain tu mak saya jaga makan, jogging setiap hari, makan Shaklee.

Sampai tiba-tiba mak kena low blood pressure pulak. Bila jumpa doktor pakar, doktor sendiri suruh stop ubat darah tinggi. Just continue dengan apa yang dia amalkan sekarang.

Doktor pakar pun terkejut. Dia kata tak sangka akan jumpa org yang akan bebas dari ubat dia.

Kalau nak betul-betul baik, bukan supplement je. Kita cerita sekali bab makan & lifestyle yang sihat. Insya-Allah boleh menjadi

Untuk dapatkan lebih maklumat lanjut mengenai shaklee dan mendapat kan produk shsklee, terus hubungi Siti 019-552 2329

No comments:

Post a Comment